sábado, 1 de marzo de 2008

EN CORTO MATÍAS GONZÁLEZ PRESIDENTE DE LA PEÑA BOLÍSTICA RECULTA



/ G. MATA
La bolera Reculta se inauguró en el año 1942 en la finca del Bar Casa Reculta de Tremañes. Veintiún años más tarde se creó la Federación Asturiana de Bolos, momento en el que ya se registró de forma oficial esta peña. En la actualidad disponen de unas buenas instalaciones con dos boleras, una de ellas cubierta en su totalidad, sección de llave y rana y un gran espacio de recreo. Matías González, presidente de la peña bolística Reculta desde hace nueve años, compagina su trabajo en la enseñanza con su afición por los bolos.

-¿Cómo surge su pasión por este deporte?

-Cuando se trasladó la bolera Reculta a Pachín de Melás, la entonces directiva, con el fin de promocionar los bolos, enviaba circulares a los centros educativos para ofertarles la actividad extraescolar de los bolos. Cogí a un grupo de chavales y me acerqué a la bolera. Fue mi primer contacto con la cuatreada. Allí nos dieron las primeras enseñanzas y nos enrollaron de tal manera que acudíamos casi a diario. Ahora, si no voy todos los días me falta algo.

-¿Qué actividades hacen en la bolera?

-La primera regla es la convivencia, el disfrute del tiempo libre. Unos comentan las partidas, las noticias, los achaques, los espacios culturales y recreativos de Asturias con el sonido de fondo de los bolos.

Pero la actividad base es el juego de los bolos, que se practica todos los días del año.

-¿Cómo acercan los bolos a los aficionados?

-Una de las formas de más éxito es el trofeo 15 metros. Es un torneo que se acorta la distancia de lanzamiento de 20 a 15 metros. Pueden participar todos y comprobar la dificultad de poner cada bola en su sitio para derribar los bolos. No hay límite de edad. De hecho todos los años juega Germán, que actualmente tiene 84 años.

-¿Qué es lo más gratificante de su trabajo en la bolera?

-Tenerla abierta todos los días. Es un trabajo que hacemos de forma desinteresada entre muchos aficionados. Echamos muchas horas, pero tiene la compensación y la satisfacción de encontrar buenas relaciones, compañerismo y convivencia. Cuando los resultados deportivos acompañan, la euforia es total.

martes, 26 de febrero de 2008

Basures en Senda Verde de La Camocha


Acabante d'aportar al mió llar el folletu de propaganda del Ayuntamientu Xixón

col títulu de 'Natural de Gijón', nun pueo sinón entrugame pol vertedera illegal asitiáu na sienda verde. Esta sienda percuerre una antigua vía de ferrocarril, agora asfaltada ente La Camocha y Tremañes, que tien previsto continuase fasta la costa. Pues bien, a un llau d'esta sienda bien transitada por caminantes y ciclistes tolos díes, y qu'arrodiadad'árboles supon un pulmón de relax pal ciüdadanu, hai un inmensu vertedero illegal de restos d'obres industriales. Tá al llau del campu fútbol onde xuega La Braña y allégase fasta la ponte l'autopista. Ye un basurera enorme, enllenu de restos d'elletrodomésticos, cachos de vehículos y sobremanera de materiales d'obra, vidros, cementu, lladriellos, tierra, plásticos y un montonáu más de desfechos industriales, que tiren ehí ensin control dalu.

Tremañes ye territoriu Urban, pero esi vertedero de xuru que n'Europa nun lo conocen porque sinón retiraríen esi sofitu tan importante pa meyorar les periferies degradaes de les ciudades de la Xunión Europea. El citáu folletu 'Natural de Gijón' presume d'actuaciones periurbanes y d'integrar lo verde na fastera urbana y específicamente nos senderos qu'arrodien la piudá.

De lo que nun falen ye del so deficiente mantenimiento, del qu'esti macrobasureru ye un bon exemplu. Da la impresión de que se faen coses, pero que nun se faen seguimientos d'elles, coló que acaben perdiendo'l so valir col tiempo y los malos usos.

Espero qu'esta zuna tenga igua y qu'esanicien esi vertedera pa que los usuarios de la sienda verde podamos esfrutar braeramente d'ella.